010-199 45 55info@markbutik.se
Hem   |   Kundvagn   |   Kassa   |   Frakt   |   Villkor   |   Kontakt
010-199 45 45
info@markbutik.se
Visa priser inkl. exkl. moms
PRODUKTER
Fiberduk
VARUKORG
Varukorgen är tom
Summa: 0,00:-
KATALOGER
PipeLife
Wavin
Pordrän
BETALLÖSNINGAR

Frakt & leverans
Vi levererar inom hela Sverige. Dock kan begränsningar gälla för vissa orter. För alla leveranser gäller transport till din adress på körbar väg, framkomlig med lastbil.

Leveranstiden är normalt 1-3 dagar. Vissa produkter har en leveranstid på upp till 14-dagar, främst skrymmande gods (dock ej fiberdukar). Om leverantid är viktigt tag kontakt med oss före beställning.

Fraktkostnad
Vi har vi en enhetlig fraktkostnad på 300:- + moms på icke-skrymmande gods. På skrymmande gods tillkommer ett skrymmandetillägg om minst 100:- + moms om varuvärdet understiger 3000:- exkl moms (ej inräknat produkter med fri frakt).
Den totala fraktkostnaden inkl eventuella skrymmandetillägg syns tydligt i kassan.

Produkter som saluförs med fri frakt har ingen fraktkostnad. Dock tillkommer fraktkostnad enligt beräkning ovan på de produkter i varukorgen som ej har fri frakt.

Leverans till öar
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse förutom Gotland, tag kontakt med oss för frakt och leverans.

Lastbil lossat hos köparen
Lastbil lossat hos köparen innebär att lasten ställs av på körbar väg i närheten av huset. Om leveransen behöver kranlossas t ex över ett staket eller dylikt, var vänlig kontakta oss.

Leveranstid
För varor som är i lager så skickas varan normalt dagen efter beställning om inget annat avtalats. Vid leverans blir du uppringd av transportören, det är därför viktigt att ni lämnat ett telefonnr som är korrekt och där ni nåbar. Ev. kostnader som uppkommer pga inget mottagande av leveransen får du som kund betala.
Om leveranstiden du fått är för sen pga av att varan är slut/restnoterad har du naturligtvis rätt att ändra/annullera din beställning. Kontakta kundtjänst inom två dagar efter mottagen leveransbekräftelse i dessa fall.

Mottagande av varor
Det är kundens ansvar att ta emot varorna och inspektera dem noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballaget eller varan ska detta noteras på fraktsedeln. Då transportören ej ställer av gods utan kvittens är kunden eller dess ombud (som är informerad om reglerna vid köp skyldig att närvara. Dolda fel ska anmälas till oss inom tre arbetsdagar från mottagandet av varorna. Det är speditören som på plats avgör om det är möjligt att placera godset på angiven plats. I de fall det inte är möjligt att lossa på angiven plats lossas godset på närmast möjliga plats. Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.
Geus Gruppen förbehåller sig rätten att att debitera kunden för de extra kostnader som eventuellt uppkommer vid avlastning. För att förhindra detta bör du som kund i god tid planera mottagandet av dina varor.

Leveransförseningar
Vi reserverar oss för leveransförseningar som vi inte kan påverka t ex om vår leverantör inte kan fullfölja sina åtagande till oss och friskriver oss från all skyldighet att betala ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportskador
Markbutik® - Geus Gruppen står för skador som uppstår under transporten hem till dig. Om det skulle inträffa är det du som kund som vid mottagningen av dina varor måste anmäla detta till speditören genom att göra en notering på fraktsedeln innan den kvitteras. Om speditören inte tar på sig ansvaret för skadorna kontaktar du vår kundtjänst direkt på 010-199 45 55.


ÖPPETTIDER: MÅN-TOR: 08.30-17.30 FRE: 08.30-16.00 010-199 45 55